dinsdag, januari 30, 2007

Wellington, Skydiving, Maori's & Meer

Hallo!

***NIEUW TELEFOONNUMMER***

0064-02102482010

Ben ik nu voor het thuisfront ook bereikbaar en is het makkelijker om onderweg hostels te boeken! Wel weer een uitgave waar ik niet op gerekend had, het geld vermindert in een behoorlijk rap tempo hier.. Ben mijn schoenen ook kwijt die ik dus moet gaan vervangen.. balen :-/

Ik zit nu in een internet cafe in Wellington op een supertrage computer.. Maar jullie zitten vast met smart te wachten op een uitgebreide update van de afgelopen dagen ;-)

Er is namelijk best wel veel gebeurd, sowieso ben ik het noorder eiland een beetje doorgeraced!

Auckland > Hahei > Raglan > Rotorua > Taupo > National Park en nu in Wellington.

Moet de ferry naar Picton gaan regelen en dat soort dingen maar eerst maar eens Wellington op mijn gemakje bekijken!
Ik zit in een hostel vlakbij het Embassy Theatre (Jaja waar de Lord of the Rings premiere was)

Ok.. Wat is er allemaal gebeurd afgelopen dagen!?

In Rotorua ben ik naar een Maori village geweest, beetje dubbel om die cultuur te ontdekken terwijl het daar enorm stikt van de toeristen. De Haka was overigens wel cool, ik hoop wel dat ik nog meer van de Maori cultuur kan zien en ontdekken maar dan op wat minder toeristische plekken.



Moari craftswork

Van Rotorua richting Taupo gegaan waar ik ja, echt waar, in een impuls een skydive heb gedaan met wat andere mensen uit de Stray bus.
Als je het nog niet gelooft moet je de volgende foto's maar even bekijken :P

Het was zo ongelofelijk G-A-A-F anders kan ik het niet beschrijven ...


The parachute worked :P


Me and my Skydive instructor Alex

Na Taupo ben ik naar National Park gegaan, daar hebben een aantal mensen de Tongariro Crossing gedaan, maar ik voelde me niet fit genoeg voor die wandeling en toen ze terugkwamen bleek het ook wel erg zwaar geweest te zijn.
Ik heb een wandeling van bijna 3 uur gemaakt door National Park waar Mount Doom heel goed zichtbaar was! In het echt ziet het er toch wel wat minder angstaanjagend uit ;)


Mount Doom


Waterfall


Snow on the Mountain


National Park

Ik kom trouwens alleen maar Nederlanders tegen hier, best gek zo aan de andere kant van de wereld. Van National Park richting Wellington stopten we overigens ook even bij de enige Nederlandse winkel in New Zealand, ik ben hier nog maar ruim een week maar het was wel gek om daar hagelslag en beschuiten te zien!

Nou dat was het voor deze update, ik ga nog even kijken of er wat in Wellington valt te beleven vanavond!

xxx

11 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Gaaf allemaal hoor, je hebt het gelukkig prima naar je zin :) Maar dat had ik natuurlijk ook niet anders verwacht...

Doeg lieve zussien!!

(oja, leuke skydive-instructeur ;)

30 januari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

http://search.ebay.nl/schoenen

:-)

Hé Ettje,
Wat ben je ook een druif.

30 januari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

jaja.. een rose parachute.. het ziet er wel allemaal Wanna-Hawk-A-Lookie uit hoor! (Ik kon geen woord vinden.. =_=)

Succes met je reis verder.. :) Laterrr Etty!

Je zussien.

30 januari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Hey Ettie!
Whoeeshhh wat sjees jij snel door NZ man! Nu al in Wellington! Als je nog meer cultuur van de Maori's wil opsnuiven, moet je daar even naar het (gratis!) te PaPa museum gaan. Is errug leuk! Veel plezier verder en ik lees je verhalen snel weer!
Liefs, Ludy-Anne

30 januari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Ettyyyyyyyy,

Je hebt toch wel even heel hard ISILDURRRRRR!!! CAST IT INTO THE FIRE!!! geroepen he, daar bij Mt Doom ;).

Het ziet er allemaal heel cool uit. Veel plezier nog.

Geerrrrrrrrrrrrrrrrt.

30 januari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

woooaah! parachute springen! wat gaaf! =D, en die foto's zijn geweldig! Super mooi!

31 januari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

he etty hoe kun je ddor N.Z. zonder schoenen??? slimpy
super gave foto's. zou zo met je willen ruilen

31 januari, 2007  
Blogger Unknown said...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

01 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

ik geloof het nog steeds niet, volgens mij heb je die foto met Alex gewoon gefotosjopt ;)

(vorige comment had ik per ongeluk onder willy haar naam gedaan)

Geniet ervan zusje! En de hobbits liepen ook op blote poten.. :P

01 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

@ Wytske. Cute he ;)

@ Mams. Thanks! :P *jaapschaap knuffel*

@ Pe. XD

@ Ludy. Wil gewoon zoveel mogelijk op het zuidereiland doorbrengen, en als ik terugkom waarschijnlijk nog richting the bay of islands! :D

@ Geert. Maar natuurlijk ;)

@ Lea. Thanks :D

@ Geert. Tuurlijk ;)

@ Tante Ettie. Ze zijn gestolen zeer waarschijnlijk :-/

hihihi @ Ben. (voelde me net een vogel met die vrije val! maar wel koud, en ik heb ontdekt dat ik misselijk word van een parachute!)

01 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

ooh klinkt allemaal super goed! mooie foto's ook! super! ben stiekum wel een beetje jaloers op je hehe :P
Tot ooit ;) haha.

20 februari, 2007  

Een reactie posten

<< Home