maandag, februari 05, 2007

Feeling creative

Gisteren The Jugglers Rest en Picton verlaten om op weg te gaan naar Nelson, onderweg stopten we bij een winery om wat van de famous Marlborough wines te proeven en ik moet zeggen dat ze ook echt uitstekend waren! (zodra ik weet welke wijnen het nou precies waren zet ik het hier nog even bij!)


Aangekomen in Nelson was het meteen al goed raak, in de bus op weg naar Nelson kreeg ik een tip van een engelse meid dat er een show van straat artiesten was in het centrum van Nelson en toen ik aangekomen was bij mijn hostel werd er die avond ook nog een BBQ georganiseerd! Na een uurtje optredens hebben gekeken (jongleurs, clowns en iemand die zich door een tennisracket kon wurgen etc) heb ik boodschappen gedaan voor de BBQ, en daar gezellig met een schotse en 2 zweden zitten praten :)

Al met al weer een geslaagde dag in Nieuw Zeeland.

Vandaag heb ik een Bone Carving workshop gedaan (weer vanwege een goede tip van Ludy! ;)) Wat is een Bone Carving?
Nou simpel je krijgt een stuk bot van een koe en daar moet je je eigen sieraad van maken!
Er komt veel zagen, schuren, boren en nog meer schuren bij kijken maar het resultaat mag er dan ook wel zijn na een tijdje!
De Maori's hebben er ook nog een speciale traditie bij en dat is dat het sieraad de allereerste keer door iemand anders om de nek wordt gehangen (degene die de workshop gaf heeft dit gedaan) maar belangrijk is dat je het sieraad na een bepaalde tijd ook weer bij iemand anders om de nek hangt en dus aan iemand anders geeft! Het gaat erom dat je het sieraad eerst zelf draagt zodat je "emoties en gevoelens" zich erin kunnen vestigen en daarom als je het doorgeeft aan iemand anders dan wordt je nooit vergeten, zelfs als de persoon het na verloop van tijd weer aan iemand anders geeft!

Het was een erg leuke, leerzame en creatieve workshop! Natuurlijk moest ik weer iets ontwerpen dat net weer geen speciale Maori betekenis had, maar het resultaat is best leuk geworden al zeg ik het zelf! :)

17 Comments:

Blogger Unknown said...

ziet er mooi uit!

Gisteren hebben Willy & ik heerlijke pastapesto bij Wytske & Hendrik gegeten, erg lekker en erg gezellig! We hebben de belangrijkste dingen voor onze trouwdag doorgenomen, spannend hoor :)

05 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat leuk:D Ziet er mooi uit dat sieraad:) Groetjes Erica

05 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Bwahaha! ik dacht eerst dat het weer een salamander was, maar toen keek ik goed en zag het er gewoon heel erg mooi uit.. (:

Keep your spirit up! (Pep-talk, w00t!)
<3 Love, Pej.

05 februari, 2007  
Blogger Unknown said...

eui, leuk ding

de mazzel :)

05 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Hey!
Echt super mooi gemaakt! Blij dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. Enjoy the rest of your trip! x

05 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Het lijkt wel wat op een sierlijk zeepaardje.
Ik heb trouwens je telefoonnummer aan oma gegeven, en die had er wel zin in om je even te bellen.
Ik heb gezegd tussen 9:00 en 12:00 (ned. tijd), dus je kunt van de week ook een telefoontje van oma verwachten.
(Heeft ze weer wat te vertellen in Het Dok, en tegen tante Zus..)

je Va.

05 februari, 2007  
Blogger Etty said...

Het sieraad is inderdaad een Salamander hoor ;)

@ Ben

Ik vind het wel jammer hoor dat ik de voorbereidingen moet missen, maarja houd me maar even van de belangrijkste dingen op de hoogte! ;) Veel plezier en succes ermee!

@ Va

Ok, maar in Abel Tasman heb ik waarschijnlijk een paar dagen geen bereik, als ik oma's telefoonnummer heb dan kan ik haar ook wel even bellen vanaf de vaste telefoon!

05 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Ik denk dat ze het leuk vindt om het zelf te doen.
Als je geen bereik hebt, dan is dat natuurlijk omdat je aan de andere kant van de wereld zit.

05 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wees blij dat t bellen niet met twee blikjes en een draadje moet ;)

Prachtig sieraad Etty. Ik verbaas me er trouwens over hoeveel je meemaakt in zo'n korte tijd, geweldig!

06 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

He Etty, echt een heel mooi sieraad, ik hou daar wel van :)

Net als Duwial verbaas ik me ook elke keer weer over al de activiteiten die je doet!! We houden je met plezier in de gaten :)

Knuffel van Hendrik en mij!!

06 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

PS. het sneeuwt hier nu...

06 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Rara...

Het is een boze tovenaar en hangt om Etty haar nek?

Saruman-der

06 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Hahahahahahahahaha :P

06 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

heyhey!!!

zou bijna jaloers worden van het lezen van je blog!! mooie foto's en alles en veel verhalen. Je verveeld je daar niet geloof ik...;) Ook het weer ziet er veel aanlokkelijker uit als hier momenteel..:P veel plezier met de rest van de reis, de mensen en de omgeving, en ik hou het zeker bij!

rianne

07 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

he etje
leuke dingen doe je meid!!
ik ga niet nog een keer zeggen dat we jaloers zijn!!!!
maar we volgen je op de voet
groetjes van de buren

08 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

etty, your textmessage made me smile <3

10 februari, 2007  
Blogger Pepijn said...

Echt heel gaaf om allemaal te lezen, Etty :-)

Enjoy it! :D

11 februari, 2007  

Een reactie posten

<< Home