zaterdag, februari 17, 2007

Mountainbiking in Hokitika

Daar gingen we dan!

Beetje overenthousiast stapten we (Suzanne en ik) op de fiets met de bedoeling dat we naar Hokitika Gorge zouden gaan fietsen via Lake Kaniere. "you can do it easily in one day" was er tegen ons gezegd, maar blijkbaar had de host het stuk nog nooit zelf gefietst, laat staan op die slooprijpe mountainbikes die we meekregen.
Het stuur en zadel was vastgeroest, dus niet meer te verstellen waardoor ik die onnatuurlijke houding nu toch wel aardig begin te voelen!
De ketting lag er halverwege af en ik ben 2 keer bijna gecrashed omdat op de voorwiel geen grip meer zat en dan worden steile grindweggetjes wel een beetje lastig.
Gelukkig mochten we dan wel 2 flashy helmen op, dat dan weer wel ;)

Nou het meer hebben we gered maar de andere 20 kilometer (en weer terug) naar de Gorge was toch wel iets teveel van het goede, jammer want het schijnt daar wel erg mooi te zijn!

Toch in totaal ongeveer 45 kilometer gefietst! Dus lekker doorgebikkeld op een vrij warme dag en onderweg ook wel erg leuke dingen gezien!

Lake Kaniere

Een Weka




zonsondergang bij het hostel "Birdsong"

6 Comments:

Blogger linda said...

Dag Etty

Wat een pracht en praal daar, en mooi dat je het er goed vanaf hebt gebracht met je sloop gare fiets.
Knap hoor zo'n eind te fietsen, maar wel mooi natuurlijk.
Je komt er natuurlijk niet elke dag.
Wij genieten hier van een heerlijke rustige zondag, gebeurt ook niet wekelijks.
En verder is alles rustig.
Lieve Etty hou je taai, groetjes je nicht Linda en Marius niet te vergeten haha :)

18 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Oma vraagt zich af wat je met die ringen moet. Als je gaat trouwen zal ze nog naar Nieuw Zeeland moeten.
En ze vindt ook dat je maar een kleiner iemand moet zoeken.
Trouwen doe je maar op Urk, zegt ze.
Ze is ook wel wat jaloers, als ze 30 jaar jonger was, dan kwam ze je opzoeken.
Ze vindt het fijn dat je er zo geniet.

De hartelijke groeten en veel liefs van OMA.
(ze zal nu zelf even op enter drukken om te versturen)

18 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

hey etty, alles goed? Heel mooi daar. Hé weet je? Ik mag samen met Petra naar het Red Hot Chili Peppers concert! Dat lijkt me echt heel leuk. Volgens mij was het iets van 24 Juni ofzo. Maar ik las dus dat je die fietstocht had gemaakt, poeh poeh dat is niet niks hoor zo een einde fietsen op een krotfiets.

Ik slaap nog steets lekker op je kamer hoor. Maak je maar geen zorgen:P.

Volgende week maakt Wytske foto's van mij. (tenminste als het nog doorgaat) Ik neem dus mijn roodkapjes cape me. Ik zet wel even op je blog als je de foto's kunt bekijken.

Maar ik ga stoppen. Ik spreek je nog wel een keertje over msn ofzo.
Doeg *hele super grote knuffel*
Erica (owja bijna vergeten) Je krijgt ook de groetjes van Tante Ettie en Oom Hans

18 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Hé Etty,

Ze zitten hier te pokeren!
Het spelletje neemt epidemische vormen aan.
Er is zelfs al een 'pokeren with the stars' op televisie, believe it or not.
Ik ga een lekkere tosti maken, en mijn presentatie afmaken.
Alles voor de studiepunten :-) wiehoe...

18 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

woooow.... supermooi daar!
Need i say more??

Groetjes, Ludy

PS van dat pokeren, dat wordt idd een beetje skril! Ik zou t maar snel leren als ik jou was, anders hoor je er hier in NL niet meer bij :)

18 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

hahaha, ik heb met een zweedse, een rus en een chinees gepokerd in mijn hostelkamer laatst :P

En fijn om weer even jullie berichtjes te lezen, ook die van OMA :D

*knuffel*

19 februari, 2007  

Een reactie posten

<< Home