dinsdag, februari 13, 2007

Sweet as!

Ik leef nog hoor, integendeel het gaat juist heel goed :)

Heb na Nelson een tijdje in Abel Tasman gezeten, even verschillende locals duidelijk gemaakt dat het niet Eejbel Tesmen is maar Abel Tasman, hehe!
Daar had ik geen mobiel bereik en geen internet, dus nu in Greymouth heb ik even de tijd om alles weer te updaten!

Nelson was een leuke en creatieve stad, omdat de Stray bus me niet op kwam halen moest ik er nog een dagje extra blijven, nouja bij dit "ongeluk" had ik wel weer even de kans om naar de Centre of New Zealand te klimmen (30 minuten stijle wandeling in de brandende zon) maar ik werd daarna wel getrakteerd op een goed uitzicht!


En wat ook wel leuk was is dat ik naar de juwelier gelopen ben die alle The One Ringen voor de Lord of the Rings films heeft gemaakt! (Jens Hansen) Ik heb 2 versies bekeken en de grote versie op de foto is gebruikt in de eerste film waar je de ring in de sneeuw ziet liggen! Natuurlijk werd ik meteen in de verleiding gebracht om een zilveren replica te kopen (was net alsof de ring naar je fluisterde toen ik de winkel weer uitliep, maar gelukkig kon ik het deze keer weerstaan!)


Na Nelson ben ik dus richting Abel Tasman gegaan waar ik me ingeschreven had voor een zeiltocht langs de baaien en stranden! Ontzettend mooi, sommige stranden kwamen zo uit een reisbrochure!


Helaas kregen we wel wat regen in de middag en zelfs een klap onweer toen we net een zeehonden kolonie op de foto aan het zetten waren maar voor mij kon dat de pret niet drukken, was eigenlijk wel spannend!
Daarna nog een paar dagen in Abel Tasman rondgehangen en gewandeld en natuurlijk genoeg strand te vinden daar ;)

Na Abel Tasman ben ik richting Barrytown gegaan en gestopt bij de Pancake Rocks, geweldig ruige kust. Vooraf al bedacht dat ik in bus aan de rechterkant moest gaan zitten, kon op deze manier dus lekker genieten van de busrit.


Route 6 is door Lonely Planet ook bekroond tot een van de 10 mooiste routes in de wereld en die gaat dus langs de westkust van Nieuw Zeeland. "One of the routes you have to drive before you die"

Overnacht in een kleine minerspub, geprobeerd greenstone te vinden op het strand van Barrytown maar helaas ik had geen geluk, sorry mum! :(
Het strand was overigens wel bizar groot en verlaten en heb er even lekker van een zonsondergang kunnen genieten, alleen zijn de sandflies wel enorm vervelend hier, zo groot als fruitvliegjes maar jeuk van hier tot Tokyo.


Voor de rest was er niet veel te doen in Barrytown (geen mobiel bereik, geen normale telefoon, geen internet, geen receptie op dat soort momenten voel je je wel even geisoleerd) dus op naar Greymouth, waar ik even ga wachten op Suzanne die momenteel een hike in Abel Tasman aan het lopen is! We afgesproken om een stukje samen verder te reizen omdat we het goed met elkaar kunnen vinden!

Nou, ik moet weer stoppen, jammer genoeg kan ik niet meer foto's uploaden, het gaat een beetje traag en ik kan ze hier niet zo snel even verkleinen!

Tot snel!

10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hé meis..

Leuk om je geluidjen weer even te hebben gehoord!!
Vanmorgen was er op het nieuws nog een reportage van een skydiver in Nieuw Zeeland waarvan de parachute niet goed openging. Met als gevolg een landing in de braamstruiken.
Hij heeft het overleefd, maar ben toch wel blij dat jij je dive er al op hebt zitten. (het was niet Alex)
Volgens mij ben je voor Etty begrippen al poepie bruin, niet??
Ziet er goed uit!!

13 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Hey etty!
Leuk, je hebt kennis gemaakt met de sandflies? Schattig niet? NIET? Al bijna bij de gletsjers aangeland? have fun en ik kijk alweer uit naar je volgende blog :)
Liefs, Ludy

13 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Oh no the Cliffs of Insanity.....

13 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Prachtige foto's!!! Geweldig om weer even wat van je te horen :D

En wat een bruine armen en benen :) Dat doe je goed, haha!!

Knuffel, Wytske

14 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

hoi etty, leuk om weer even wat van je te lezen.
mooie foto's zeg
en zie ik daar zowaar een kleurtje op je huid of ben je vergeten je te wassen
groetjes van de buren

15 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Ben voor Etty-begrippen al lekker bruin inderdaad! ;)

@Ludy: Ik ben nu in Hokitika, morgen op de fiets richting Hokitika Gorge, schijnt daar erg mooi te zijn!
Zondag richting Franz Josef :D

16 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Trek je wel wat warms aan, als naar Franz Jozef gaat.
En doe een touw om je middel.....

Geniet ervan...
Knuffel van pa

16 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

eui, mos van mun moe

ik bin ok een kleine zakaap, mos ik ok van mun moe zeggen...

nou lots of love, hugs & kisses, doei
doei vuul plezier...

16 februari, 2007  
Blogger Evelyne said...

COUCOU ! un gros bisou de toute la famille de BRETAGNE ...

doui Evelyne

18 maart, 2007  
Blogger Evelyne said...

C'est super tes vacances ! bisou

Jeanne

18 maart, 2007  

Een reactie posten

<< Home