maandag, februari 26, 2007

Movie(star!)

Na het relaxen in Wanaka werd het tijd voor actie in Queenstown!

We hadden een paardrijtocht geboekt in Glenorchy waar ze veel opnamen voor Lord of the Rings gemaakt hebben. De avond ervoor hadden we de eerste film nog maar eens een keertje aangezet om te zien waar we de volgende dag terecht zouden komen, overigens het gebeurt niet elke dag dat je en een Lord of the Rings film kan kijken en tegelijkertijd de muren van Mordor door het raam van het hostel. ;)


De tocht begon al goed met de rit naar Glenorchy, 50km buiten Queenstown into the heart of "Paradise"
Onderweg stopten we om een foto te maken. Het leuke aan deze stop was dat je al vanaf daar enkele gebieden kon zien die ze voor de films hebben gebruikt.
Het kleine eilandje dat je op de eerste foto kan zien is gebruikt in de film "Willow" (waar Fin Raziel naartoe verbannen was), de bergen op de tweede foto rechts zijn gebruikt waar "The Fellowship" door de sneeuw ploegt.



hier worden ook veel auto reclames opgenomen

Toen we in Glenorchy aankwamen kregen we onze helmen en een paard toegewezen. Enthousiast als ik al was mocht ik op een echt Rohirrim paard rijden!! Zijn naam was Sam en hij was gebruikt voor de "The Two Towers" een echte moviestar dus!
In totaal waren we een groepje van 4 en 2 andere paarden waren ook gebruikt voor de films. Het 3e paard dat met ons meeging moest nog een auditie doen voor "Narnia, Prince Caspian"
Want jawel hoor als klap op de vuurpijl, ze zijn daar de 2e Narnia film aan het maken, het ging zelfs zo ver dat we zagen dat de hoofdrolspeler paardrijlessen kreeg en we passeerden een filmset waar ze een reuzachtige nepboom aan het opbouwen waren! Allemaal heel geheim dus we mochten geen foto's maken, maar wat een superervaring!

De tocht ging verder door de bossen van Lothlorien, waar we de plekken zagen waar Boromir werd neergeschoten en het huis van Galadriel, richting de Wizards Vale beter bekend als "Isengard"
Perfect moment voor een foto dus en om het wat beter herkenbaar te maken voeg ik wel even een foto toe van hoe het er uiteindelijk in de film uitzag!



En om jullie even extra jaloers te maken het bewijs dat ik er toch echt geweest ben ;)


Me & Sam "the moviestar" overlooking the Wizards Vale "Isengard"

Na dit alles kon ik niet meer stoppen met lachen (echt een van de beste ervaringen in mijn leven!), dus Suzanne en ik zijn in Queenstown met de Gondola naarboven gegaan om van een super uitzicht te genieten en "Luge" uit te proberen... Nog meer lol op een dag!





Nu zullen we nog even lekker uit eten om een geweldige dag in stijl af te sluiten :)

11 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Man Etty, wat geweldig leuk.
Ik geniet mun ier stokked....

26 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat is dit nou, langs een geheime filmset komen en GEEN foto's maken.
Heb ik je nou zo opgevoed....

26 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wooow, cool! Wat een mooie foto's ook. :) Dat lijkt me nou echt geweldig, om al die dingen eens in het echt te zien - maar zelfs zonder dat is het natuurlijk al een prachtig landschap!

26 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

G E W E L D I G !

26 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Hier je neef Jan,

Ik zie je site nu voor het eerst. En ik weet niet wat ik zeggen moet. Wat heb jij het geweldig!!!!!!! Wat jij daar allemaal ziet en meemaakt is gewoon overdonderend om in 1 keer te lezen.
Onvoorstelbaar, dat is het gewoon.

Nou in ieder geval de groeten uit dit saaie land.

Jan en Jannie

26 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Tēnā koutou, e hoa mā Greetings, oh friends
Kua tae mai nei i tēnei rā Arrived here this day
Nö reira rā, e hoa mā Therefore, oh friends,
Kia ora rā, koutou katoa Good health, to you all

Kua rongo hoki ahau I had heard of course
Kua rongo hoki ahau I had heard of course
Kua rongo hoki ahau I had heard of course
Kei te haere mai koutou That you were all coming
Nö reira rā, e hoa mā Therefore, oh friends,
Kia ora rā, koutou katoa Good health, to you all

26 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Kon je niet meteen een mooi rolletje te pakken krijgen?? :)
Weer superfoto's trouwens!
Liefs

26 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

he Et!

goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!

leuk om als een lord of rings fan in de omgeving van die film te komen. Super!

blijf genieten!

gr monika
(alweer in auckland, morgen naar bay of islands, voor de laatste dagen hier in dit geweldige land!)

26 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Ik geloof dat ik nog nooit zo jaloers ben geweest......

En dat terwijl ik The Lord of the Rings nog nooit heb gezien!

Have fun!
Johan van Slooten

26 februari, 2007  
Blogger Unknown said...

Wat een geweldige foto's.
Zet de mooie er nou niet op!
Ben heeft zn koffer al gepakt, waarschijnlijk gaat de trouwerij niet door omdat meneer ook eerst gaat reizen, nee hoor grapje.
Maar serieus, VET!

01 maart, 2007  
Anonymous Anoniem said...

coooool

greetz :)

03 maart, 2007  

Een reactie posten

<< Home