zaterdag, maart 10, 2007

Swimming with Dolphins, Chased by Sealions, Penguin Spotting & Rugby

Na het wildlife-loze Doubtful Sound gingen we richting The Catlins dit keer met wildlife-garantie.
Aangekomen bij Curio Bay werden we blij verrast door de aanwezige "Hector Dolphins" de kleinste en zeldzaamste dolfijn van de wereld.
Met mijn jeugddroom in gedachten trok ik mijn bikini aan om daar in het ijskoude water eens tussen de dolfijnen te gaan spartelen. Geweldig, zoals ze om me heen zwommen en door de golven... Dan te bedenken dat het nog helemaal gratis was! Super!

Na het dolfijnen avontuur gingen we verder richting Whaikipapa, bekend om de aanwezige zeeleeuwen kolonie. Gaaf om twee mannetjes te zien vechten om de dame, minder gaaf als deze heren vinden dat je te dichtbij komt!
Ik stond op een afstandje foto's te nemen maar het stoere volk van de bus dachten dat ze nog wel een paar stappen dichterbij konden komen. Lachen om 10 man te zien rennen voor een zo'n zeeleeuw :P


Omdat Suzanne en ik nog genoeg tijd over hadden, besloten we deze keer in het gehucht Owaka uit te stappen. Bekend om helemaal niks! Maar wel het beste hostel waar ik tot nu toe in geslapen heb en het was eigenlijk helemaal niet slecht om op de meest regenachtige dag tot nu toe onder een warm electrisch dekentje te liggen voor een dagje! ;)
Gelukkig was de mevrouw van de Information Centre heel vriendelijk en heeft ze een "hitch" voor ons geregeld met 2 andere meiden naar Nugget Point!


Na het Owaka avontuur gingen we alweer richting Dunedin waar we een Rugby wedstrijd hebben gekeken van de (gooo-hooo) Highlanders! Je bent nu eenmaal in Nieuw Zeeland dus Rugby hoort er wel een beetje bij!


33 - 17 voor de Highlanders!

Omdat Dunedin een gelijke naam is aan Edinborough liepen de schotse sferen hoog op de volgende ochtend werden we verrast door een wedstrijd tussen alle bagpipes verenigingen in Nieuw Zeeland dus een stad vol met kilten zeker niet verkeerd ;)

Vandaag zijn we weer terug in good ol' Queenstown waar we een nachtje blijven, morgen richting Christchurch via Lake Tekapo. Eigenlijk ben ik alweer op de weg terug maar met nog veel mooie dingen te zien!

9 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ha nichte,

Al een tijdje geleden dat ik heb gereageerd maar ik volg je nog trouw hoor :p Het ziet er nog steeds allemaal vet leuk uit. Mijn schoonmoeder kwam ook net terug uit Nieuw Zeeland, erg leuk om veel dezelfde plekjes te zien op jullie beider foto's. ;)

Hopelijk bied de resterende tijd je daar nog steeds veel nieuwe dingen en mooie uitzichten!!!

Enne... Wie is die jongen op de foto die daar achter je staat en je zo staat te checken?? :p Haha

Tot de volgende keer :D
Veel liefs, je nichien Jenna

10 maart, 2007  
Blogger linda said...

Hoi Hoi

Een waterig zonnetje komt er hier door en dan die foto's van jou, het voelt bijna als vacantie.
Wat mooi daar, en wat kun je dan genieten.
Lieve Etty je hebt maar een prachtig leventje daar.
Nog veel plezier de komende tijd en ik blijf je volgen op je reis.
Groetjes en veel liefs je nicht Linda.

10 maart, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Hé Etty,

MYST country, die met die vuurtoren uiteraard. Mijn nieuwe wall-paper :-)
Dat snap je natuurlijk wel.
Weet je hoeveel stemmen ik had in totaal; 205!! Goed hè.
En jullie zijn een stel maffe meiden.
dikke knuffel

10 maart, 2007  
Anonymous Anoniem said...

He Etty,

eindelijk is je jeugddroom uitgekomen :) En daar hoefde geen Peter Jan Rens aan te pas te komen (die was toch van de droomshow, of hoe heette dat ook alweer :D)

Vond het hardstikke leuk om weer even je stem te horen!! En niet meer zo raar dromen hoor... Erica, Petra en ik missen je verschrikkelijk ;)

Dikke kus, Wytske

10 maart, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Hey Etty!
Je hebt toch wel trouw de Haka geblèèrd daar tijdens rugby?
En wat t weer betreft.. t is hier ook heerlijk hoor! Zonnetje schijnt, graatje of 14.. als je terugkomt is het zomer!
Liefs, Ludy

10 maart, 2007  
Anonymous Anoniem said...

"Geef nooit op" bedoelde ik natuurlijk ;)

11 maart, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Haha, jullie hebben toch niet de highlanderhooligans uitgehangen he? Mooie foto's (duh)!

Zaterdag gaan we lekker om een pak! Samen met mimme en wyts en el noobio grande. WoOt woOt!

14 maart, 2007  
Blogger jannie said...

Hoi Etty, gisteren van je moeder je blog adres gekregen. Heb eerst eens alle berichtjes gekeken, was vooral onder de indruk van de mooie natuur van Nieuw-Zeeland, ik kon niet stoppen en heb ze allemaal bekeken. Ik ben de moeder van Leen Snoek en die zit vanaf januari in Madrid hij blijft daar tot en met juni. Madrid is wat dichterbij en wij zijn dan ook vorig weekend bij hem langs geweest. Hij heeft ook fotos op zijn blog, ze zijn ook groen, maar dan van de vele voetbalwedstijden die hij bezoekt. Veel plezier daar en geniet er maar van. Het adres van Leen is: leeninspain.waarbenjij.nu
Jannie

14 maart, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Son muy hermosos los lugares que fotografiaste, tan lindos como tu cabello lacio y negro.

18 april, 2007  

Een reactie posten

<< Home